vineri, ianuarie 24, 2014

ASSASSIN'S CREED III - publicitate cu caligrafie

Sună telefonul. Alo, bună ziua,  ne prezentăm, sunt chemat la un caz de urgenţă. Un text de câteva linii va fi scris pe loc la un studio, cu pana de gâscă sau altă pasăre. Pe hârtie artizanală, vă rog, dacă este posibil. Diseară ar fi ideal.

Mă duc. Seară nu prea târzie, şi găsesc studioul în ciuda întunericului înconjurător.

Discutăm despre detalii, conversaţie scurtă, nefiind prea multe informaţii accesibile. Fiind vorba de "industria de filme", încearcă şi ei să reducă riscul "emanărilor de informaţii". Văzând lumea de astăzi, nu mă mir deloc.

Disponibile: locaţia Statele Unite, epoca războiului de independenţă, şi am câteva minute pentru a examina pe un ecran un document deja digitalizat, în stilul căruia va trebui să scriu.


Poate sunt bolnav, dar mor după asemenea "provocări". Se vede, presupun, un zâmbet mi se întinde pe faţă.

OK, sunt gata. Mă aşez, scot toate pe masă, hârtie cum s-a cerut, pene de gâscă şi de curcan, baiţ "wenge", ca cerneală de aspect antic. Tai şi ascuţesc o pană de curcan (nu am vrut anticipat, nu ştiam ce fel de alfabet va fi cerut), fac un finisaj, ca şi cum vârful ar fi fost puţin uzat. Şi scriu. Între timp un aparat de foto lucrează jur împrejur, peste mâinile mele. Ar fi excelent să las pana în studio, pentru a putea fi folosită mai târziu. Explic deci în detalii modul de folosire, ţinut etc a penei, în cazul dacă cineva s-ar gândi să imiteze vreun scris.

Gata, terminat, toţi mulţumiţi de cunoştinţă şi de colaborare, pentru orice noutate ne vom regăsi, şi voi avea o copie a filmuleţului când îşi pierde caracterul secret. 

Şi trec doi ani şi jumătate (o eternitate pentru memoria mea).

Acum două zile primesc un e-mail. Vă trimit "filmuleţul" promis, vă mulţumim mult, textul nu a putut fi înlocuit, dar a fost o referinţă din multe puncte de vedere, fiind astfel extrem de folositor. 

Haaaaai să vedem... Şi a fost ataşat următorul trailer:  


Şi eram siderat, şocat de nivelul de realizare. Textura hârtiei, vârful penei, ţinutul penei, comportamentul cernelei, mişcările degetelor şi ale penei împreuna, pana de curcan completă părea să fie vie.

Habar nu aveam, ce voi vedea. Şi în primele secunde nici nu am realizat în minte, că ar fi o animatie.

Mulţumesc mult, şi felicitări pentru toţi animatorii de la DIGIC PICTURES!!! A fost o mare onoare să pot participa la o calitate de acest nivel.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu